MUDMEN | El hombre depaso piedra

 
CREDITS

WRITER & DIRECTOR - Martin Farina

CAST - Mariano Carranza, Martin Farina

EDITING & CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

SOUND - Jorge Barilari

MUSIC - Coiffeur, Jorge Barilari

COLOUR GRADING - Alejandro Armaleo

FESTIVALS

17° Bafici

8° FICIC

Premios Cóndor de Plata

Winner Best Female Performance 2019 “Esther Díaz”

2015 - 77´ - DOCUMENTARY - ARGENTINA - PRESS

Martín travels to Choele Choel to meet Mariano, a 73-year-old man who bakes bricks in his farm. He lives alone in a small shelter with no gas or electricity. They interpret the world around them as lonely men, but they have opposite points of views regarding work, family, love and the future.

Martín viaja a Choele Choel para encontrarse con Mariano, un hombre de 73 años que se dedica a hornear ladrillos en su chacra. Vive solo en una pequeña casilla sin gas y sin luz. No coinciden en la forma de interpretar el mundo que los rodea y tienen miradas contrapuestas en relación al trabajo, a la familia, al amor y el futuro.

TAEKWONDO

 
CREDITS

WRITER - Marco Berger

DIRECTOR & PRODUCER - Marco Berger, Martin Farina

CAST - Gabriel Epstein, Lucas Papa, Nicolás Barsoff,

Francisco Bertín,  Andrés Gavaldá, Darío Miño,

Juan Manuel Martino, Gastón Re, Arturo Frutos

EDITING - Marco Berger, Martin Farina

CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

SOUND - Jorge Barilari

MUSIC - Pedro Irusta, Darío Miño

COLOUR GRADING - Alejandro Armaleo

FESTIVALS
GRANTS

Queer Lisboa / Hong Kong LGBT Festival / The Chicago LGBTQ / Out On Film of Atlanta / Mix Copenhagen / BFI: London Film Festival 2016 / Santo Domingo OutFest / Kyiv IFF Molodist / 21st LesGaiCineMad / Mix Brazil / Guadalajara’s International Film Festival / Mardi Gras Film Festival of Sydney / Marais Film Festival Paris / 18° Bafici Official Selection / Habana Film Festival 2016 / Black Movie Geneva

Premios Cóndor de Plata

Winner Best Female Performance 2019 “Esther Díaz”

Best Film - Molodist Festival Ukraine
Best Cinematography - DIVA IFF

2016 - 105´ - COMEDY LGTBQ - ARGENTINA - PRESS

Fernando is on holiday with his closest friends in a beautiful country house in a chic suburb of Buenos Aires. Without the presence of their girlfriends the boys are eager to talk about their deepest feelings, their sexual desire for the girls, their fear of the future and their conflicts. Disconnected from the outside world, they do little more than bask in the hot sun, play in the swimming pool, smoke pot and drink.

Fernando está de vacaciones con sus amigos en una quinta en Ezeiza. Descansan en la pileta, toman alcohol, fuman y sacan a la luz sus intimidades más profundas mientras exhiben una libertad lúdica, como si fueran niños en una colonia de vacaciones. De a poco Germán y Fernando irán profundizando en una amistad que bordeara, por momentos, el amor.

FEMALE NOMAD | Mujer Nómade

 
CREDITS

WRITER & DIRECTOR - Martin Farina

CAST - Esther Díaz, Juan Manuel Martino, Verónica Argenzio, Javier Riera, Daniel Lesteime

EDITING & CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

ASSISTANT PRODUCER - Paula Montes, Michelle Jacques Toriglia

CAMERA - Martin Farina, Tomás Fernández Juan

SOUND - Jorge Barilari

MUSIC - Coiffeur, Jorge Barilari

COLOUR GRADING - Alejandro Armaleo

FESTIVALS
GRANTS

20°Bafici / 8° FICIC / Queer Lisboa / 6°FIDBA / Gender Bender Bologna / Espacio Queer / Asterisco / Black Movie Geneva / Official selections 40° Habana Film Festival / Premios Cóndor de Plata - Best Documentary Nomination 2019 / E2M Association culturelle
à Ferney-Voltaire 2020

Winner Best Female Performance 2019

Premios Cóndor de Plata

“Esther Díaz”

2018 - 74´ - DOCUMENTARY - ARGENTINA - PRESS

Esther Díaz, the Argentine epistemologist and essayist, goes through the milestones of her philosophical work related to the dominant parameters of sexuality and pleasure within the patriarchal culture. She explores the possibility of subverting hegemonic values departing from a broader and less stereotyped conception such as "post-porn".

Esther Díaz, la epistemóloga y ensayista argentina, transita por los puntos más relevantes de su obra filosófica, vinculada a los parámetros de sexualidad y placer dominantes dentro de la cultura patriarcal. A partir de una concepción más amplia y menos estereotipada como el "pos-porno" se indaga sobre la posibilidad de subvertir los valores hegemónicos.

THE PROFESSIONAL | El PROFES1ON4L

2019 - 73´ - DOCUMENTARY - ARGENTINA - PRESS

Raúl Perrone does not usually allow people to register his work. It represents an act of intimacy. However, Martín earns his trust and is allowed to take part in the shooting. Perrone´s process of filmmaking becomes a testimony of both his role as a film director and a human being with his lights and shadows.

Raúl Perrone no suele permitir que registren su labor, para él representa un acto de intimidad. Sin embargo, Martín se gana su confianza y logra participar de ese acontecimiento fílmico, mostrando al cineasta de Ituzaingó en su rol de director pero también como un ser humano con sus luces y sombras.

CREDITS

WRITER & DIRECTOR - Martin Farina

CAST - Raúl Perrone, Iván Moscovich, Guillermo Quintero, Oscar Purita, Agustina Barach, Carlos Briolotti, Gustavo Marzo

EDITING & CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

SOUND - Jorge Barilari

MUSIC - Coiffeur

COLOUR GRADING - Alejandro Armaleo

FESTIVALS

31° Mar del Plata International Film Fest

40° La Habana International Film Fest

8° FICIC

 

JACKAL STORIES | Cuentos de Chacales

2017 - 70´ - EXPERIMENTAL DOCUMENTARY - ARGENTINA - PRESS

The Jackal is an entity of multiple meanings in which Animals, Gods and Men are equally involved. 
This metaphor is the starting point for a series of stories which collect the opinions, yearnings and frustrations of entities lost in time. The result is a constant process of rhythmic mutation in the outline of a family genealogy.

El chacal es una entidad de múltiples significados en la cual se ven implicados por igual Animales, Dioses y Hombres. Partiendo de esta metáfora, las historias que aquí se narran proponen recolectar opiniones, anhelos y frustraciones de entidades perdidas en el tiempo, en un constante proceso de mutación rítmica que dan como resultado un esbozo de genealogía familiar.

 
CREDITS

WRITER & DIRECTOR - Martin Farina

PRODUCER - Martin Farina, Mercedes Arias

CAST - Francisco Cruzans, Nicolás Pasterino, Lucia Gossen, Licina Picon, Estela Marins Picon, Juan Ignacio Serrano, Jorge Barilari, familia Markus, familia Farina, Jana Purita, Irune Porcel, Jorgre Prado, Nicolás de la Vega, Jualian Frean, Martin Alleva, Yesica Banegas, Sol Crupi Lopez, Fernando Bruno,  Luciano Chiesa Pastor, Ester D´Alessio, Mei y Junio Serrano, Josefa, Gabriel Santamaria, Guillermina di Domenico, Nicolás Soares Neto, Maria José Bonavita, Tomás Fernández.

EDITING & CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

CAMERA - Martin Farina, Beto Farina, Juani Serrano

SOUND - Jorge Barilari

MUSIC - Juanito el Cantor

COLOUR GRADING - Alejandro Armaleo

FESTIVALS

32° Mar del Plata International Film Fest / Doker Moscow International Documentary Film Festival / Queer Lisboa 2017 / Montevideo Uruguay International Film Festival 2018 / Zinegoak Bilbao 2019 / 8° FICIC

MISSING | El lugar de la desaparición

2018 - 66´ - EXPERIMENTAL DOCUMENTARY - ARGENTINA - PRESS

After the death of his mother and the sudden decision of one of the brothers to install an apartment in the upper part of their parent's house, the five brothers and the father of the Markus family face the cracking of the bond that unites them in a family that, like so many others, make suspicion and oblivion their own flesh.

Luego del fallecimiento de su madre y ante la intempestiva decisión de uno de los hermanos de instalar un departamento en la parte superior de la casa paterna, los cinco hermanos y el padre de la familia Markus se enfrentan con el resquebrajamiento del vínculo que los une, en el seno de una familia que, como tantas otras, hacen carne propia la sospecha y el olvido.

 
CREDITS

WRITER & DIRECTOR - Martin Farina

PRODUCER - Martin Farina, Mercedes Arias

CAST - Zalmón, Mabel, Miriam, Guillermo, Pablo,

Silvia y Dina Markus

EDITING & CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

CAMERA - Martin Farina, Beto Farina, Mercedes

Arias, Tomás Fernández Juan, Javier Ramallo

SOUND - Gabriel Santamaría

COLOUR GRADING - Alejandro Armaleo

FESTIVALS

33° Mar del Plata International Film Fest  / 10° Festival Internacional Pachamama - Cinema de Fronteira / 7°FIDBA

GRANTS

Best Film - 10° Festival Internacional Pachamama - Cinema de Fronteira

Special mention by the Jury - 7°FIDBA

THE CHILDREN OF GOD | Los niños de Dios

2021- 70´ - EXPERIMENTAL DOCUMENTARY - ARGENTINA - PRESS

Francisco and Sol were raised outside the system, in a religious community called “The family international”. In an attempt to free their voices and reconstruct the labyrinth of their subjectivity, the film brings back a past that emerges through its memories to expose what had been denied.

Francisco y Sol fueron criados fuera del sistema en una comunidad religiosa llamada “La Familia Internacional”. En un intento por liberar la voz y reconfigurar el rompecabezas de la subjetividad, la película recupera un pasado que vuelve a través de sus recuerdos para exponer hechos que habían sido negados.

 
CREDITS

WRITER & DIRECTOR - Martin Farina

PRODUCER - Mercedes Arias, Martin Farina

CAST - Francisco Cruzans, Sol Cruzans, Silvia Markus

EDITING & CINEMATOGRAPHY - Martin Farina

EDITING CONSULTANT - Lucía Torres Minoldo (EDA)

CAMERA - Martin Farina, Beto Farina, Tomás Fernández Juan, Javier Ramallo, Mercedes Arias

SOUND - Gabriel Santamaría

MUSIC - Jorge Barilari, Juanito el Cantor,

La nube mágica

FESTIVALS

Work in Progress 33° Mar del Plata International Film Fest

22°Bafici