top of page
El cambio de Guardia

GUARD MOUNT | 2024 | 72´ | DOCUMENTARY | ARGENTINA

 

 

SYNOPSIS

Forty-seven years after meeting by chance while doing military service in the 1st Infantry Regiment Patricios during the military coup, a group of seven inseparable friends continues to celebrate an uninterrupted friendship that, beyond the unconditional love that unites them, vividly expresses the fluctuations of a bewildered society in which past experiences are mixed with political convictions.

​

CREDITS

WRITER & DIRECTOR | Martin Farina

PRODUCER | Mercedes Arias & Martin Farina

CAST | Juan José Chiariello, Héctor Luconi, Norberto Farina, Juan Carlos Gnemmi, Jorge Dos Santos Russo, Omar Figueira, Bernardo Fitzsimons

EDITING & CINEMATOGRAPHY | Martin Farina

CAMERA | Martin Farina, Tomás Fernández Juan, Mercedes Arias, Yaela Gottlieb, Lara Seijas

SOUND DESIGN | Lucas Page (ASA), Martin Farina

SOUND POST-PRODUCTION | La Burbuja Sonido

COLOR GRADING | Alejandro Armaleo

MUSIC | Juanito El Cantor

​

FESTIVALS

[25] BAFICI - Argentinian competition - 2024

7th EPA CINE - Argentine Panorama - 2024

BAFICI Itinerante - Rosario - 2024

BAFICI Itinerante - Villa la Angostura - 2024

​

AWARDS

[25] BAFICI - Best Film of the Argentinian competition - 2024

[25] BAFICI - ASA Award - Best Sound Design - 2024

[25] BAFICI - SAE/EDA Award - Best Editing - 2024

​

PRESS | Links

LA VIDA ÚTIL | Por Lautaro García Candela y Ramiro Sonzini

EL CURSO DE CINE | Por Guillermo Colantonio

PÁGINA 12 | Por Juan Pablo Cinelli

A SALA LLENA | Por Josefina Sartora

REVISTA CALIGARI | Por Lucía Roitbarg

PERRO BLANCO | Por Amilcar Boetto

MICROPSIA | Por Diego Lerer

INDIE HOY | Por Marina Cimerilli

ESCRIBIENDO CINE | Por Emiliano Basile

CLASE V | Entrevista radial

PELIPLAT | Por Diego M.González

AGENDA DE CINE | Por Rocío Rocha y Andrés Brandariz​

CON LOS OJOS ABIERTOS | Por Nicolás Prividera (1)

CON LOS OJOS ABIERTOS | Por Tomás Guarnaccia

CON LOS OJOS ABIERTOS | Por Nicolás Prividera (2)

CON LOS OJOS ABIERTOS | Por Roger Koza

LA OTRA | Por Oscar Cuervo

bottom of page